Miele TEF655WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TEF655WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Marieke 12-01-2022

Doet het vaak niet.

Geschreven voor: Miele TEF655WP

Heb dit apparaat nu meer dan een jaar maar heb er veel problemen mee. Dit apparaat doet het vaak niet. Het rode lampje van de sokkelfilter blijft branden, ook na zuigen, droog en stofvrij maken. Zo vervelend. Heb echt spijt van dat ik dit apparaat heb gekocht.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Duidelijke display

Minpunten

• Doet het vaak niet

E.J.P. van Nes 18-05-2021

Lampje van pluizenfilter blijft branden

Miele TEF 655 WP T1
Nog geen jaar oud en ongeveer 1x per 2 weken gebruikt. Lampje van pluizenfilter brandt na iedere droogbeurt, erg lastig en veel werk. Nu gaat het lampje zelfs helemaal niet meer uit, ik kan schoonmaken en ontstoffen wat ik wil. Als lampje brandt kun je deze droger niet aanzetten. Heb na ruim 10 maanden niets meer aan dit apparaat.

Minpunten

• pluizenfilter na iedere droogbeurt schoonmaken

j***********@x******** 15-05-2021

Uitstekende droger van topkwaliteit.

Geschreven voor: Miele TEF655WP

Wij hebben deze droger nu enkele maanden. Bevalt uitstekend. Lekker stil. Droogt prima en een stuk zuiniger dan onze vorige (eerste generatie) warmtepompdroger. Filters zijn eenvoudig schoon te maken. Kortom. Zeer aan te bevelen.

Pluspunten

• Filters makkelijk te reinigen.
  • Stil
  • Droogt prima

Minpunten

• Aan de prijs.

James from Holland 25-01-2021

Stille en zuinige wasdroger, Duitse topkwaliteit

Geschreven voor: Miele TEF655WP

Ik was op zoek naar een Miele wasdroger. Onze oude was ook van Miele, evenals onze wasmachine. Ik zocht er een die zuinig is, met een grote trommel en ook stil. De TEF 655 voldoet aan ons eisenpakket. De machine is inderdaad zeer stil en makkelijk te plaatsen en aan te sluiten. Je hebt de keuze tussen afvoer van het water via een lade of via een slang. De bediening is zeer eenvoudig en de filters makkelijk schoon te maken. Met de kwaliteit zit het (vast) goed.

Pluspunten

• Degelijk, bewezen kwaliteit
  • Stil
  • Zuinig
  • Filters eenvoudig schoon te maken

conny fleischer 30-07-2020

Je kan de was zien terwijl doe droogt

Geschreven voor: Miele TEF655WP

ik had al een Miele wasmachine en wilde de droger er boven op laten plaatsen. Dus moest de droger ook een Miele zijn. Ik heb nu een mooie opstelling van twee machines met hetzelfde design. Maar het belangrijkste is dat de doger prima voldoet. Op de stand kastdroog is de was nog wat klam als je hem vol stopt. Maar met de stand extra droog is ook een zeer volle machine goed droog. De stand voorstrijken is erg fijn. Ik hoef overhemden en blouses bijna of niet meer te strijken.

Pluspunten

• zichtbare was
  • stand voorstrijken

Minpunten

• geluid

GC-H 15-08-2020

Conny Fleischer, dank voor deze review. Ik ben erg blij met de tip "voorstrijken".
Ik heb deze week afscheid moeten nemen van mijn 30-jarige Miele luchtdroger. Nu gekozen voor dit model. Hij moet nog geleverd worden, maar ik lees me vast in. Mijn vorige was ook erg geschikt voor overhemden, enz. Dus hiermee erg blij.

Tessvw 20-04-2020

Makkelijk te bedienen, zuinige en stille droger

Geschreven voor: Miele TEF655WP

Je krijgt waar voor je geld, en de verwachtingen die je van een Miele hebt, worden waargemaakt.

Het is een heel stevig, mooi ontworpen apparaat. Wat me vooral goed bevalt:

- Deur sluit heel goed en stevig en voelt sterk aan. (niet te vergelijken met de samsung die ik hiervoor had, die toch ook redelijk aan de prijs was)
- Stoffilter is echt heel makkelijk schoon te maken, je hebt m zo los en met één veeg al het stof heel compact samengeperst eraf om weg te gooien
- De optie FragrenceDos is best grappig, in het begin had ik dit niet gebruikt omdat mijn berg was niet kon wachten, maar later toch geprobeerd. Vooral handig voor wasjes waar je geen wasverzachter voor hebt gebruikt. Zo krijgt het wel echt een lekker geurtje mee (zeker fijn bij donkere was)
- De perfectdry doet zijn werk erg goed, was is echt altijd droog als het eruit komt. En ook zeker kreukvrij. Je moet wel echt de gebruikershandleiding even goed doornemen. Dan weet je precies wat je waarvoor gebruikt. Dit doet het resultaat ten goede.
- De programma's lijken wat lang te duren, maar kwam er al snel achter dat je voor bijvoorbeeld handdoeken prima de express knop kan gebruiken. Dan is het zo klaar.
- Ik doe inmiddels bijna al mijn wasgoed erin, in de gebruikershandleiding staat precies welk programma je moet gebruiken bij kwetsbare was, en dan heb je ook nog de optie extra behoedzaam. Er krimpt echt niks op deze manier en ik hoef bijna niks meer te strijken.
- Voor het meeste type kleding bestaat een apart programma, dat is echt super.

Al met al, ik zou dit echt aanraden, en ik wil geen andere droger meer!

Pluspunten

• Zuinig en stil
  • Gemakkelijk in gebruik, veel programma's
  • Mooi touchscreen bedieningspaneel
  • Stevig apparaat

GC-H 15-08-2020

Als aankomend gebruiker blij met de tip de handleiding te lezen. Daar ben ik sowieso van, maar deze review geeft mij ook echt het vertrouwen dat ik dezelfde goede resultaten kan behalen als met mijn vorige model, dat het 30 jaar zonder problemen heeft gedaan. Ik had enorme reserves tav een nieuw systeem. Maar Miele moest het sowieso worden. Nooit meer anders!

Marieke85 05-04-2020

Kwaliteit!

Geschreven voor: Miele TEF655WP

De machine is zoals je van een Miele mag verwachten. Je merkt gelijk dat het een kwalitatief goede machine is. Netjes solide degelijk. De machine staat stevig op z’n plek. Deurtje sluit goed en krachtig. De machine is zuinig en stil. Het wasgoed past er met gemak in en ook volle ladingen beddengoed kan hij goed aan. De was wordt er goed droog in, je moet alleen geen kleine items er tussen stoppen, want die draaien Ín het beddengoed en drogen dan logischerwijs minder. De was komt er inderdaad netjes uit, zónder al te veel kreukels. De programma’s duren relatief lang, langer dan ik gewend ben, daar moet je even aan wennen. De zoemer hebben wij snel uitgezet, want die gaat wel heel lang door (om gek van te worden). We zetten hem nu ook vaak Savonds aan. Het filter is groot en makkelijker eruit te halen, binnen een paar seconden is het stof verwijderd en ben je weer klaar. Ik heb wel het idee dat dit een basic model van miele is, niet heel veel programma’s en opties (al kun je wel nog het eea los programmeren). Er zit bijvoorbeeld niet eens een kinderslot op, dat vind ik wel een gemis (mijn dreumes van net 1 vindt t heerlijk om aan allerlei knopjes te zitten ;)). Je zou eventueel ook nog een Geurtje kunnen toevoegen voor extra frisse was, dat is wel een leuk extraatje.

Pluspunten

• Solide
  • Stil
  • Maakt goed droog

Minpunten

• De aanhoudende zoemer
  • Basic - geen kinderslot oa

Valesca 03-04-2020

Super machine

Geschreven voor: Miele TEF655WP

De machine ziet er ten eerste erg mooi uit.
De handleiding is goed te lezen, alles wordt duidelijk uitgelegd. Je kan makkelijk opzoeken welk programma bij de was past die je wil drogen.
Voor elke was , is een passend programma!
De eerste was rook niet erg lekker, een beetje naar de machine. Dat was de nieuwigheid. Alle wassen daarna roken lekker. Ik vind de geurflacon ook een mooie optie! Hij is makkelijk om in de machine te stoppen als je de gebruiksaanwijzing volgt.
Als de droger klaar is, is het raadzaam om heel even te wachten alvorens je de was vouwt. Soms voelt het nog een beetje klam maar dat is dan zo weg.
Je kan een volledige was uit de wasmachine in de droger stoppen, er is genoeg laadruimte.
Helaas mogen niet alle kledingstukken in de droger, anders had ik dat zeker gedaan.
De was komt er droog, heerlijk zacht en lekker ruikend uit. Je hoeft weinig te strijken!
Alleen opvouwen en zo de kast weer in. Zelfs het beddengoed komt er helemaal droog uit.
De machine heeft een lichtje in de trommel, zo chique!
De machine maakt weinig geluid, als hij klaar is geeft hij een piepje.
Wat ook een groot pluspunt is, is dat de filters heel makkelijk schoon te vegen zijn. Dat was een ergernis bij mijn vorige droger.
Ik ben super blij met deze machine, ik raad hem zeker aan!

Pluspunten

• gebruiksaanwijzing/handleiding
  • vele programma's
  • gebruiksgemak bedieningspaneel
  • geurflacon
  • geluid van de machine als hij draait

GC-H 15-08-2020

Na mijn 30-jarige ervaring met de vorige Miele, kan ik adviseren:probeer de kledingstukken, die het advies hebben niet in de droger te doen, toch eens uit, samen met andere fijne wasstukken. Wellicht wordt u niet teleur gesteld. Durf het een keertje aan! Miele geeft voldoende gebruikershandleiding om daarin een gokje te wagen.

Bianca 31-03-2020

Miele warmtepompdroger

Geschreven voor: Miele TEF655WP

Deze droger mogen testen maar omdat deze zo goed is bevallen, heb ik hem aangeschaft.
Mijn was is heerlijk zacht, ruikt lekker doordat je 2 geurtjes kunt toevoegen in de trommel die je aan en uit kunt schakelen.
Het apparaat is heerlijk stil en super zuinig in gebruik.
Niet perse belangrijk maar het is een mooi apparaat om te zien en super makkelijk in gebruik.
Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Geurtje toevoegen
  • Wasgoed is heerlijk zacht